Casa ți-a devenit loc de muncă și nu știi cum să-ți amenajezi biroul acasă, ca să lucrezi cu plăcere?
Ți-am pregătit câteva ponturi care să te ajute să îți creezi un spațiu de lucru plăcut și productiv. Îți sugerăm câteva sfaturi care te vor ajuta să te decizi să faci o schimbare benefică. Cine știe, poate îți vine cheful.
Poziționează biroul lângă fereastră
Dacă până acum, din lipsă de spațiu, biroul tău era așezat la perete, este timpul să îl muți! Schimbă-i locul și mută-l ori în fața unei ferestre, ori cât mai aproape de sursa naturală de lumină. Se spune că există o strânsă legătură între lumină și inspirație și că devenim mai productivi când lucrăm privind spre o fereastră. Odată cu această mutare și înlocuirea peretelui alb, pe care îl priveai înainte, stând cu fața la perete, cu o imagine naturală, orizontul creativ se va reactiva. Vei avea mai mult spor și vei lucra cu plăcere. Nu ai spațiu și nu poți așeza biroul cu fața la fereastră? Atunci întoarce-l și pune scaunul la perete, ca să privești camera în care stai.
Eliberează-ți biroul
De regulă, biroul de acasă este acel loc pe care pui multe lucruri care nu-și au rostul. Lumânarea, de exemplu, nu are ce să caute pe el. Nici teancul de cărți, pe care le poți pune în bibliotecă, dar nici cutia ta cu bijuterii. Masa de lucru trebuie să fie cât mai aerisită, așa că păstrează pe birou doar lucrurile care îți sunt necesare.
Investește în confortul tău
Dacă până acum ai tot amânat să „investești” într-un scaun de birou, de acum, după atâtea luni de home working, e cazul să îți cumperi unul de calitate. Cine știe cât timp vom mai lucra „de acasă”! Nu te uita la bani și achiziționează unul ergonomic, care te va ajuta să ai o poziție corectă încât să stai lejer în… cele 10 ore.
Cum să-ți amenajezi biroul acasă – Nu uita de plante
O plantă verde, naturală, în ghiveci și așezată pe birou îți va da o stare de bine. Va fi acea fărâmă de natură, de delicatețe, pe care o vei privi în pauzele tale de scris, de făcut calcule contabile sau între ședințele pe Zoom.
Poți opta pentru planta Flamingo, spectaculos de frumoasă, pentru o ferigă, un bonsai în ghiveci sau o orhidee. Feriga este una dintre plantele recomandate pentru birou. Ea ajută la diminuarea efortului mental depus și îți stimulează creativitatea, inspirația.
Ordine prin sertare
Dacă tot te-ai apucat de curățenie pe birou, fă ordine și în sertare. Clasifică și ordonează-ți dosarele, aruncă hârtiile inutile, după ce ai verificat notițele. Mergi la prim ul magazin de birotică și papetărie și cumpără-ți markere, pixuri, capsator, plicuri, agende și dosare noi. Toate te vor ajuta în munca ta. Vei simți asta de prima oară când te vei așeza la biroul tău de lângă fereastă și vei avea sentimentul de nou. Efortul tău va face toți banii, te vei simți confortabil la birou.
Curățenie pe desktop
Acum, că fiecare lucru este așezat la locul lui, n-ar fi bine să îți faci curățenie și pe desktop? Ia toate folderele la mână și verifică documentele. Dacă sunt multe și nu ai timp, alocă câteva zile acestei etape. Unele foldere nu îți mai sunt folositoare așa că le poți șterge. Înainte, verifică-le cu atenție! Eliberează spațiul din laptop. Șterge pozele inutile, grupează totul pe categorii, denumește-le, datează-le și mută-le în partiția D. Laptopul tău se va mișca mai rapid, iar tu vei fi mult mai creativă și organizată! Gata, acum este curat!