Dr. Ion Bogdan Codorean avertizează: „Sportul practicat necorespunzător acasă poate duce la probleme grave la gleznă, genunchi sau umăr”

Dr. Ion Bogdan Codorean, medic ortoped specializat în traumatologie sportivă, trage un semnal de alarmă în legatură cu accidentările grave care pot apărea în urma practicării sportului la domiciliu.

Dr. Ion Bogdan Codorean: “Numărul accidentărilor petrecute în casă a crescut în ultimele luni”

Dr Ion Bogdan Codorean

Lunile de pandemie, restricțiile impuse în sălile de sport, vremea ploioasă și frigul au crescut exponențial procentul românilor care practică sporturile de întreținere acasă, ceea ce implică riscuri care însă pot fi prevenite. “Este foarte important să facem sport și în această perioadă, însă nu trebuie să uităm de câteva reguli de bază în practicarea exercițiilor fizice, mai ales că numărul accidentărilor petrecute în casă a crescut în ultimele luni. Incidentele din timpul partidelor de fotbal, de baschet sau de tenis s-au mutat pe salteaua de sport de acasă, în timpul exercițiilor cu gantere, cu elastic sau cu coarda de sărit”, semnalează dr. Ion Bogdan Codorean.

Cele mai frecvente accidentări în urma sportului făcut acasă sunt la gleznă, umăr si genunchi, iar cele mai des întâlnite sunt entorsele de gleznă: ”În topul accidentărilor sunt entorsele de gleznă care netratate corespunzător, adică în cabinetul medicului ortoped, pot deriva în instabilitate de gleznă pe viată şi mai târziu se poate ajunge la artroză. Tot la gleznă pot apărea, în urma practicării sportului, fără încălzire în prealabil și fără atenție sporită la mișcări, rupturile de tendon ahilean sau tendinițele ahileane care trebuie tratate cu seriozitate, pentru că pot avea urmări grave”, avertizează dr. Ion Bogdan Codorean.

Dr. Ion Bogdan Codorean: “Banalele genuflexiuni, fandări sau sărituri de coardă pot duce la rupturi de menisc”

Unele dintre exercițiile de bază în programul de mișcare al fiecărui practicant de sport acasă sunt genuflexiunile și săritul corzii care, pe cât par de inofensive, pe atât sunt de riscante pentru genunchi dacă nu sunt executate corect: „Fără atenție și fără îndrumarea unui specialist banalele genuflexiuni, fandări sau sărituri de coardă pot duce la rupturi de menisc, rupturi de ligamente sau la agravarea unor leziuni preexistente la genunchi care pot ajunge, dacă sunt grave, la tratare doar prin intervenție chirurgicală.”, semnalează medicul ortoped, dr. Ion Bogdan Codorean, specializat în traumatologie sportivă.

Ridicările de gantere sau exercițiile cu elasticul pot duce si ele la accidentări la nivelului umărului: „Pot fi două variante de cauze ale apariției problemelor la umăr în urma practicării sportului acasă. Ori este vorba de probleme preexistente și netratate, agravate de o mișcare greșită, cum ar fi calcificările, rupturile de coafă rotatorie, tendinițele sau sindromul de impingement, ori este vorba despre leziuni acute noi, precum întinderile de ligament sau rupturile de tendoane la nivelul umărului. Durerile de umăr generate de mișcări incorecte sunt extrem de neplăcute și de periculoase și pot avea urmări grave precum imobilizarea umărului sau durerea permanentă ce sporește noaptea până când devine insuportabilă. Am avut nenumărați pacienți care m-au sunat în toiul nopții, să-mi spună că tebuie să-i ajut cumva, pentru că nu mai suportă durerile de umăr și nu reușesc să se odihnească nopți la rândul. Indiferent de cauze, rezolvarea cea mai sigură, eficientă și țintită este în cabinetul ortopedic unde, în funcție de rezultatul investigațiilor, se stabilește tratamentul care poate consta în medicamente, infiltrații, recuperare sau intervenție chirurgicală.”, subliniază medicul ortoped, specializat în traumatologie sportivă, care dezvăluie și că bicicleta de interior este cel mai puțin riscant pentru oase și cel mai eficient tip de mișcare care se poate face acasă.

Dr. Ion Bogdan Codorean, sfaturi pentru sportivi

Dr. Ion Bogdan Codorean are și câteva recomandări de bază ce micșorează riscurile de apariție a accidentarilor la umăr, gleznă sau genunchi, pentru toți practicanții de sport, indiferent că el este făcut la sală, acasă, sub îndrumare de specialitate sau nu: „Este obligatorie încălzirea timp de 10 minute înaintea practicării oricărui tip de mișcare. În plus, eu recomand creșterea treptată, progresivă, a greutăților sau a numărului de exerciții executate în fiecare serie propusă. Dacă nu ați mai făcut sport demult, nu luați ganterele de 5 kg, de la prima ședință, așa cum, nu vă „lăcomiți” făcând serii de câte 20 de exerciții. Pentru oase, pentru mușchi, pentru sănătate și pentru starea de bine de după sport este mult mai bine să începeti cu gantere mici și serii scurte cu repetări puține care vă vor permite, într-o perioadă de timp, să vă creșteți potențialul sportiv”, adaugă medicul ce îi sfătuiește pe toți cei care suferă traumatisme de orice fel în urma sportului să nu amâne vizita de ortoped, pentru că problemele se pot agrava.

 

Related Posts

Lasă un comentariu

Privacy Preferences
Politica de confidențialitate
Societatea prelucreaza o serie de date cu caracter personal ale Utilizatorilor (fie ca sunt sau nu inregistrati) atunci cand utilizeaza Site-ul si/sau orice Serviciu oferit de Doinita Oancea.ro (spre exemplu cand cumparati un abonament sau participati la concursurile si/sau campaniile noastre).

Aceasta politica de confidentialitate („Politica”) descrie ce tipuri de date cu caracter personal sunt prelucrate, cum sunt acestea utilizate, care sunt optiunile dvs. in legatura cu aceste prelucrari, precum si modul in care Noi vom respecta drepturile pe care le aveti in calitate de persoana vizata conform legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal, inclusiv Regulamentul (UE) 2016/679 („GDPR”).

INAINTE DE A UTILIZA DOINITAOANCEA.RO, SAU ORICARE DINTRE SERVICIILE NOASTRE, VA RECOMANDAM SA CITITI CU ATENTIE ACEASTA POLITICA PENTRU A INTELEGE CUM VA SUNT PRELUCRATE DATELE CU CARACTER PERSONAL.
%d blogeri au apreciat: