Cum să rămâi cu mintea întreagă când lucrezi de acasă. 10 sfaturi utile

Să rămâi cu mintea întreagă când lucrezi de acasă pare să fi devenit obiectivul comun al tuturor celor care își desfășoară activitatea în regim de telemuncă. Lucrul de acasă, în condițiile actuale, este mai mult decât o mare schimbare, este “noul normal” pentru mulți dintre noi.

Linia dintre muncă și casă nu este doar estompată, a fost pur și simplu ștearsă definitiv. COVID ‐ 19 a transformat radical modul în care lucrăm, interacționăm și trăim, iar după ce va trece criza coronavirus, o mare parte a muncii nu va mai reveni la modul în care a fost înainte de pandemie.

      Mulți dintre angajați nu se vor întoarce în curând la sediu, iar alții nu se vor mai întoarce niciodată, urmând să lucreze definitiv de acasă. Nimeni nu poate prezice exact cum va arăta viitorul, însă șansele sunt destul de mari să îl privim de la biroul de acasă… pentru o perioadă lungă de timp. Acest lucru ar putea fi dificil de digerat pentru unii dintre noi, însă, când viitorul este incert, depinde de noi cum îl creăm.

Pentru ca această schimbare să nu te afecteze emoțional, creează-ți un mediu de lucru care să funcționeze pentru tine.

Sfaturi utile despre cum să rămâi cu mintea întreagă când lucrezi de acasă

1. Dă-te jos din pat sau de pe colțul mesei. Crează-ți acel spațiu de lucru, special amenajat în acest sens, care să reprezinte biroul tău de acasă. Chiar dacă nu ai un birou efectiv și folosești masa din bucătărie, din dormitor sau un alt loc, alege să fie unul liniștit. Ai grijă să fie un spațiu luminos și încearcă să menții același set-up pentru a avea o rutină zilnică, atât de necesară în această perioadă de incertitudine.

2. Organizează-ți locul de muncă. Folosește un scaun confortabil și asigură-te că ai suficientă lumină pentru a nu-ți forța vederea. Dacă ai posibilitatea, conectează-ți laptop-ul la un ecran mare și o tastatură mai puțin înghesuită si vei avea un plus de confort. Asigură-te că ai cu tine cele necesare, respectiv internet, cameră video și un set de căști cu microfon.

3. Îmbracă-te corespunzător. Chiar dacă nu trebuie să mai porți tocuri și un costum business, asta nu înseamnă că vei sta în pijama sau trening toată ziua. Alege o ținută comodă, însă asortată, deoarece îți va da o stare de bine toată ziua.

4. Nu ține ședințele on-line cu camera închisă doar pentru că nu te-ai pieptănat. Alege ținute mai formale dacă ai o ședință cu parteneri de afaceri care lucrează de la birou și nu uita că o coafură îngrijită și un machiaj discret vor spune multe despre respectul pe care îl acorzi acelei întâlniri.

5. Nu întârzia la ședințele online. Nici când erai la birou nu era în regulă când colegii te așteptau în meeting room.

6. Pune microfonul pe mute când nu vorbești. Este elementară politețe în lumea ședințelor virtuale.

7. Renunță la multitasking când ești într-un call. Știm cu toții că tu crezi că poți face mai multe lucruri în același timp însă, în realitate doar 3% dintre oameni reușesc această performanță. Evită să răspunzi la email-uri sau să lucrezi altceva în timpul ședințelor, mai cu seamă dacă ai camera pornită. E total nepoliticos.

8. Stabilește-ți un program de lucru și asigură-te că toți cei cu care lucrezi îl cunosc. Ia pauze pentru a te ridica și a face câțiva pași și respectă-ți programul de masă.

9. Marchează sfârșitul zile cu un obicei al tău. Cei care lucrează de acasă, întâmpină o dificultate în a delimita perioada de lucru de perioada de “acasă”. Dacă și tu întâmpini această problemă este recomandat să îți stabilești un obicei zilnic care să îți spună că programul de muncă s-a încheiat.

Poate fi o cafea, un raport de activitate, o sedință de yoga sau ce ți se potrivește ție. Eu, de exemplu, lucrez cu părul strâns, iar când termin treaba îmi las părul pe spate și asta îmi dă semnalul că munca s-a încheiat.

10. Evită singurătatea. Chiar dacă lucrezi de acasă rămâi conectat cu colegii și ieși din casa când ai timp. Până la urmă, munca de la domiciliu îți oferă acea flexibilitate după care tânjeai când erai la birou.

Citește și “Ce faci când fostul te postează goală pe net?”

Rămâi cu mintea întreagă și când lucrezi de acasă. Din punct de vedere legal trebuie să știi că:

Pe durata stării de alertă, angajatorii dispun, prin decizie, munca în regim de telemuncă, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, iar aceasta modificare se înregistreaza în REVISAL.

Decizia va conține elementele generale, dar și altele prevăzute de art. 5 alin. (2) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă:

-precizarea expresă că salariatul lucrează în regim de telemuncă;

– perioada și/sau zilele în care telesalariatul își desfășoară activitatea la un loc de muncă organizat de angajator;

-locul/locurile desfășurării activității de telemuncă, convenite de părți;

-programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să verifice activitatea telesalariatului și modalitatea concretă de realizare a controlului;

Te-ar putea interesa și “Linșajul emoțional și hărțuirea la locul de muncă”

– modalitatea de evidențiere a orelor de muncă prestate de telesalariat;

-responsabilitățile părților convenite în funcție de locul/locurile desfășurării activității de telemuncă, inclusiv responsabilitățile din domeniul securității și sănătății în muncă;

-obligația angajatorului de a asigura transportul la și de la locul desfășurării activității de telemuncă, al materialelor pe care telesalariatul le utilizează în activitatea sa, după caz;

-măsurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul să nu fie izolat de restul angajaţilor. El va asigura acestuia posibilitatea de a se întâlni cu colegii în mod regulat;

-obligația angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozițiile reglementărilor legale, din contractul colectiv de muncă aplicabil și/sau regulamentul intern, în materia protecției datelor cu caracter personal, precum și obligația telesalariatului de a respecta aceste prevederi;

-condițiile în care angajatorul suportă cheltuielile aferente activității în regim de telemuncă.

Tu cum te simti lucrand de acasa ?

Sursă foto: pixabay.com

Related Posts

Lasă un comentariu

Privacy Preferences
Politica de confidențialitate
Societatea prelucreaza o serie de date cu caracter personal ale Utilizatorilor (fie ca sunt sau nu inregistrati) atunci cand utilizeaza Site-ul si/sau orice Serviciu oferit de Doinita Oancea.ro (spre exemplu cand cumparati un abonament sau participati la concursurile si/sau campaniile noastre).

Aceasta politica de confidentialitate („Politica”) descrie ce tipuri de date cu caracter personal sunt prelucrate, cum sunt acestea utilizate, care sunt optiunile dvs. in legatura cu aceste prelucrari, precum si modul in care Noi vom respecta drepturile pe care le aveti in calitate de persoana vizata conform legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal, inclusiv Regulamentul (UE) 2016/679 („GDPR”).

INAINTE DE A UTILIZA DOINITAOANCEA.RO, SAU ORICARE DINTRE SERVICIILE NOASTRE, VA RECOMANDAM SA CITITI CU ATENTIE ACEASTA POLITICA PENTRU A INTELEGE CUM VA SUNT PRELUCRATE DATELE CU CARACTER PERSONAL.
%d blogeri au apreciat: